Home » Thuistrainingen » Trainingssessie 7 Examen kihon training

Zoals jullie al vernomen hebben via allerlei kanalen zullen verschillende sporthallen hun deuren sluiten tot eind maart.

In Ninove en Geraardsbergen zullen er dus geen trainingen meer gegeven worden tot eind maart.

Alle info zal ik in de loop van deze week op onze site www.kachi.be plaatsen.

3 weken is heel lang om de trainingen te staken en we respecteren de mening van de overheid, maar stil zitten is ook niet de oplossing.

Er zullen per week 3 trainingssessie online geplaatst worden.

De clubexamens zullen we uitstellen naar een latere datum.

We proberen er het beste van te maken en hopelijk mag iedereen gezond blijven.

Trainingssessie 7 Examentraining Kihon

De Shuttlle Run Test (20min)

Installeer de link van hiernaast op je geluidsinstallatie.

 

De bedoeling is om binnen het beepsignaal 20m te lopen. Doel is om zo ver mogelijk te geraken. Men mag 1 maal buiten de beep aankomen, maar dit moet dan bij de volgende beep ingehaald worden.

Buikspieren – pompen – squaten (15min)

Installeer het liedje “Bring Sally Up” op je geluidsinstallatie en de bedoeling is om je krachtoefening op het ritme van dit liedje uit te voeren. Opgelet het volledig liedje voor de buikspieren, pompen en squaten apart. (dus niet mengen). Duurtijd van 1 oefening is ongeveer 3min 30sec.

Kihon training (alle graden) (3 min)

Stoottechnieken => Oi zuki (Jodan – Shudan –San Ren Zuki)

Vorder ze ver je kan in zenkutsu dachi naar voor.

1) Wit – Geel – Oranje – Groen – Blauw – Bruin => Zuki Jodan (stoot naar hoofdzone)

1) Zwart en hoger => Zuki Shudan – Uraken

 

 

2) Wit – Geel – Oranje – Groen => Zuki Jodan (stoot naar het lichaam)

2) Blauw en hoger => San Ren zuki (Jodan – Shudan – Shudan)

Afweertechnieken => Age uke – Soto uke – Uchi uke – Gedan barai (5 min)

Opgelet bij het bekijken van dit filmpje, wij beoefenen de stijl Shotokan

 

1) Wit – Geel => Age uke (opwaartse afweer, afweer voor vb Jodan zuki)

1) Vanaf oranje => Age uke - gyaku zuki (groene en zwarte gordels sagaru (achterwaarts))

 

2) Wit – Geel => Soto uke (buitenwaartse afweer shudan, afweer voor vb Shudan zuki)

2) Oranje – groen => Soto uke – gyaku zuki (groene gordels sagaru (achterwaarts))

2) Vanaf blauw => Soto uke – Empi – Uraken (zwarte gordels sagaru (achterwaarts))

 

3) Wit – Geel => Uchi uke (binnenwaartse afweer shudan, afweer voor vb maiwashi geri)

3) Oranje – groene => Uchi uke – gyaku zuki ((groene gordels sagaru (achterwaarts))

3) Vanaf blauw => Uchi uke – Kisame – Gyaku nukite (zwarte gordels sagaru (achterwaarts))

 

4) Wit – Geel => Gedan barai (neerwaartse afweer afweer, afweer voor vb mai geri)

4) Oranje en groen => Gedan barai – gyaku zuki (groene gordels sagaru (achterwaarts))

4) Vanaf blauw => Gedan barai – Uraken – Gyaku zuki (zwarte gordels sagaru (achterwaarts))

Beentechnieken (Mai geri – Maiwachi geri – Yoko geri – Ushiro geri – Uramawashi geri) (5 à 10 min)

 

Beentechnieken zijn ingedeeld volgens graad, jullie mogen uiteraard steeds de beentechnieken voor hogere graad ook trainen.

 

 

 

 

Iedereen => Mai geri (voorwaartse beentechniek)

Iedereen => Maiwashi geri (zijwaartse cirkeltrap)

Vanaf Oranje => Yoko geri (zijwaartse stamp)

Vanaf Groen => Ushiro geri (achterwaartse stamp)

Vanaf blauw => Mai geri – Maiwashi geri (verschillend been)

Vanaf blauw => Maiwashi geri – Ushiro geri

Vanaf blauw => Maiwashi geri – Yoko geri (voor – zijwaarts met 1 been)

Vanaf blauw => Mai geri – Gyaku zuki

Vanaf zwarte gordel => Mai geri – Ushiro geri (voor – achterwaarts met 1 been)

Vanaf zwarte gordel => Maiwashi geri – Yoko geri (voor – voorwaarts met 1 been)

Vanaf zwarte gordel => Yoko geri – Maiwashi geri (voor – voorwaarts met 1 been)

Vanaf zwarte gordel => Uramawashi geri

Cooling down

Voor de cooling down kan je één van de stretchoefeningen van de voorbije sessies uitoefenen.

Na deze stretchoefening neem je je examenkata uit en oefen deze traag op techniek

 

Have fun en oefen ook op de weekchallenge. Binnensturen van de filmpjes ten laatste tot vrijdagavond. Zaterdag maak ik een totaalfilmpje en geef ik een nieuwe uitdaging.