Home » Thuistrainingen » Trainingssessie 6 Kumite training + 2 kata's

Zoals jullie al vernomen hebben via allerlei kanalen zullen verschillende sporthallen hun deuren sluiten tot eind maart.

In Ninove en Geraardsbergen zullen er dus geen trainingen meer gegeven worden tot eind maart.

Alle info zal ik in de loop van deze week op onze site www.kachi.be plaatsen.

3 weken is heel lang om de trainingen te staken en we respecteren de mening van de overheid, maar stil zitten is ook niet de oplossing.

Er zullen per week 3 trainingssessie online geplaatst worden.

De clubexamens zullen we uitstellen naar een latere datum.

We proberen er het beste van te maken en hopelijk mag iedereen gezond blijven.


Trainingssessie 6 Run - Bike - Kumite - Cardio - Kata

Hierbij het filmpje als voorbeeld van deze sessie:

De training zelf:

1)  Stippel een toertje uit van ongeveer 20 min om een run-opwarming te maken.

Zit je liever thuis, geen nood hierbij een oefening voor thuis => de Shuttle Run test op aanvraag van Steven.

Wat heb je nodig:

- 20m lengte

- Een geluidsbox om het filmpje af te spelen en zo je de biep kan horen

- Heel veel uithoudingsvermogen

De bedoeling is om tussen de afstand van 20m heen en weer te lopen en dit te maken voor de biep afgaat, 1 maal buiten de biep aankomen mag, maar deze zal je dan moeten inhalen bij de volgende 20m.

Hierbij het filmpje en de muziek:

 

2) Maak gebruik van je hometrainer om de benen los te rijden na de loopsessie

Doe deze sessie ongeveer 15 min

3) Stretchen

Individueel stretchen (telkens 10 tellen (10 sec) aanhouden)

Rechtstaande oefeningen:

* In yo houding (schouderbreedte) naar voren, links en rechts

* 2 maal yo houding (2 maal schouderbreedte) naar voren, links en rechts

* Maximaal zijwaarts met gestrekte benen en voeten blijven op de grond, naar voren, links en rechts

Grond oefeningen:

* Benen gespreid met zitvlak op de grond en met gestrekte rug naar voren, links en zijwaarts

* Benen gestrekt voorwaarts met zitvlak op de grond en neem de bal van de voeten vast en buig naar voren

* Idem maar trek om beurt de hielen van de grond

* Trek je 1 been in (hou je knie op de grond) terwijl je ander been gestrekt voorwaarts ligt, Buig naar voren, naar je knie en draai je romp naar achter.

* Idem maar nu met je ander been geplooid.

* Maak je spieren los door je knieën te plooien en links en rechts te schudden. Na deze 10 maal uit te voeren, beweeg je knieën links en rechts naar de grond

4) Kumite met cardio training

We beginnen met een kracht oefening en nadien een kumite oefening:

De kumite oefening zullen we oefenen in een stervorm, dus we gebruiken 8 potjes (of andere attributen)

Zo zier de reeks eruit:

- Krachtoefening 10 maal tussen elke sessie

- Kumite oefening eerst traag naar de 8 potjes de oefening uitvoeren (training op techniek), nadien snel en krachtig (Eerst met linker been en nadien met rechterbeen).

De oefeningen:

- Pompen - kisame tsuki

- Mini Sit ups recht - Gyaku tsuki

- Mini Sit ups links en rechts - kisame en Gyaku tsuki

- Pompen op de ellebogen en terug in pomphouding - kisame tsuki en maiwashi geri

- Buikspieren benen op en neer - Maiwashi en yoko geri

5) Kata's

Als afsluiter zullen we 2 kata's uitvoeren, indien mogelijk een lagere en een hoger kata. Mijn keuze was heian shodan en Sansai

Eerst de kata traag en technisch uitvoeren en nadien op snelheid en kracht.

Have Fun en stuur een opname of foto van jullie training door, zo kunnen andere ook de motivatie krijgen om mee te trainen thuis.